top of page

📢 Про інклюзію, спеціальні класи і реальність, яку не показують в офіційних заявах

  • shodinki
  • 10 апр.
  • 2 мин. чтения

Після підписання Закону про спеціальну освіту у багатьох батьків виникло відчуття, що тепер інклюзія в освіті зупинеться. З іншого боку існують інші думки: "Навіщо інклюзія? Краще хай наші діти будуть серед "своїх", у спецшколі…".Реформа спеціальної освіти потребувала революційних змін давно. Але, поки не ясно, чи буде змінено програмні цілі і завдання, чи будуть вивчати в ВНЗ педагоги і психологи сучасну науку про поведінку і методи навчання дітей з аутизмом? Чи змінять підхід до комплексної оцінки та індивідуального планування?

Давайте просто уявимо, як виглядає спецзаклад для дітей з особливими психофізичними проблемами?Наприклад, уявимо реальний спеціальний клас для дітей з аутизмом.👀 В одному приміщенні — 6–12 дітей. У кожного — свої сенсорні особливості: один постійно кричить, інший б’ється головою об стіну, третій закриває вуха при кожному шороху, ще хтось бігає по колу або махає руками без зупину… І це не «дисциплінарна проблема», це частина аутизму.Ці діти не можуть взаємодіяти одне з одним. Вони не формують навички спілкування, бо поруч немає прикладу правильних патернів поведінки і тих, у кого їм є чому вчитися.👩🏫 І щоби хоч якось підтримати цей клас, потрібна майже рівна кількість персоналу і дітей: вчитель, кілька асистентів, поведінковий фахівець, логопед, сенсорний терапевт... Інакше — хаос, вигоряння персоналу, регрес у дітей.💔 Але найголовніше — у цьому середовищі немає моделі світу, до якого дитина має потрапити після школи. І якщо це спецклас в спецшколі, навіть на перерві діти не бачать і не перетинаються з нормотиповими однолітками.

А тепер уявіть інклюзивний клас.

✔️ Дитина з аутизмом бачить, як поводяться однолітки. Не ідеально, але живо, по-справжньому.

✔️ Вона має можливість вчитися не тільки буквам, а й життю — спілкуванню, правилам, спільним іграм, реакціям.

✔️ Індивідуальна програма, асистент, супровід — це не фантазія, а частина інклюзивної моделі.

✔️ А головне — дитина не ізольована, вона частина громади.❗Інклюзія — це не про «змушувати» всіх бути однаковим




 
 
 

Недавние посты

Смотреть все
📚 Інклюзія: можливість чи тиск?

Джим Сінклер — піонер руху за права аутистів — говорить надважливу річ: 🔹 Інклюзія має бути доступною для всіх, хто її обирає. Але не...

 
 
 

Comments


bottom of page