Часто батьки задаються питанням - що такого роблять педагоги та психологи в Школі-сходинки і чому саме таким навичкам навчають?
Дрібна моторика – це не лише про вправні пальчики, а й про мовлення, увагу, координацію рухів і розвиток самостійності дитини.
Для дітей з розладами спектра аутизму (РАС) робота над цими навичками допомагає легше взаємодіяти зі світом та адаптуватися до щоденних завдань.
З чого починаємо? Пінцетний захват
Перші вправи – це основа для подальшого розвитку письма та самостійних навичок. Наприклад, ми зробили сонечко з вати, розвели фарбу, а потім піпеткою набирали її та розфарбовували. У цьому завданні працює не лише моторика, а й координація, творчість та довільна поведінка!
Як тренуємо пальчики?
Розвиток сили та координації дрібних м’язів рук відбувається через цікаві ігри:
Малювання пальчиками та пензлями.
Вирізання ножицями, рваний аплікації.
Ліплення з пластиліну, гри з кінетичним піском.
Набираємо воду піпеткою, перекладаємо дрібні предмети щипцями, нанизуємо намистини.
Наступний рівень – графомоторика
Щоб підготувати руку до письма, використовуємо:
Малювання по піску, манці, спеціальних дошках.
Обведення фігур, штрихування, з’єднання точок.
Тактильні доріжки, лабіринти, спеціальні тренажери для письма.
Регулярні вправи допомагають дитині впевнено тримати олівець, писати, малювати, а також розвивати самостійність у повсякденному житті.
Діліться своїм досвідом у коментарях! Які вправи найкраще працюють для вашої дитини? Чи помічаєте ви зміни після занять? Давайте разом підтримувати розвиток наших дітей!
Comments